Главна страна

Извор: АЦА Србија

Добродошли[уреди]

Ова веб презентација је намењена АЦА скајп групи. Главни циљ је стварање материјалa за рад и боља организација састанaка.

Молим вас да погледате страницу Упутство пре почетка рада. Хвала

Преамбула

Извештаји са састанака (Недеља 19:30)

Превод књига

Литература

Правилник

Упутство

Спољашње везе

„Списак карактеристика“ присутних код деце одрасле у алкохоличарској или другој дисфункционалној породици[уреди]

  1. Изоловали смо се и плашимо се људи и ауторитетних лица.
  2. Тражимо потврду од других, због чега смо изгубили свој идентитет.
  3. Плашимо се агресивних људи и сваке врсте критиковања.
  4. Често постајемо алкохоличари, са њима ступамо у брак или проналазимо другу компулзивну особу, као што су радохоличари, како би удовољили својoj болеснoj потреби да будемо напуштени.
  5. Живимо живот с позиције жртве, та слабост нас вуче у наше љубавне и другарске везе.
  6. Код нас је превише развијен осећај одговорности, једноставније нам је да се бринемо о другима него о себи; то нам дозвољава да не примећујемо сопствене недостатке и др.
  7. Осећамо кривицу када штитимо себе, а не излазимо у сусрет другима.
  8. Постали смо зависни од емоционалног узбуђења.
  9. Не правимо разлику између љубави и сажаљења, и склони смо да волимо људе које је могуће «жалити» и «спасавати».
  10. Дубоко смо закопали осећања из трауматичног детињства и изгубили способност да их осећамо или изражавамо, зато што нам то причињава сувише јак бол (одрицање).
  11. Сурово осуђујемо себе, код нас није развијен осећај сопственог достојанства.
  12. Зависне смо личности – панично се плашимо да не будемо одбачени и радимо све само да задржимо постојеће односе, да не би осећали болесну остављеност коју смо стекли живећи са нездравим људима који емотивно никада нису били с нама.
  13. Алкохолизам – је породична болест; постали смо са-алкохоличари и попримили све одлике те болести, чак и ако нисмо употребљавали алкохол.
  14. Углавном реагујемо на друге, а не дејствујемо активно.

Задаци[уреди]

  1. Уредити преамбула
  2. Поставити извештаје
  3. Превођење књиге ACA twelve steps workbook